تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

پر اهمیت ترین دارایی های هر صفحه اینستاگرامی کاربران ، مخاطبان یا به عبارتی فالوور های آن پیج هستند.شما باید بکوشید تا آن ها را حفظ کرده و بر تعدادشان بیافزایید.تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام یک مسئله مهم است که اگر شما با یک اکانت بیزینسی اینستاگرام کار کنید ، حتما به آن فکر کرده اید چرا که واژه های ریچ و ایمپرشن ، کلماتی پر  کاربرد در این زمینه هستند.

بررسی تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

تعریف واژه ریچ (reach)

معنی ریچ در اینستاگرام
تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

لغت ریچ به انگلیسی در اصل به معنای «رسیدن» ترجمه می شود ولی در دنیای اینستاگرام معنی دیگری می دهد. ریچ در اینستاگرام به معنای بازدیدکننده است.

حال برای درک بهتر این موضوع یک مثال را در نظر می گیریم :

فرض می کنیم در بخش insights پکی از پست های صفحه ، عدد ریچ Reach روی ۳۰۰ باشد.این یعنی این که ۳۰۰ نفر در اینستاگرام به پست شما رسیده اند . البته در نظر داشته باشید که اگر یک نفر دوبار یا بیشتر از آن پست بازدید کند ، به تعداد ریچ ها اضافه نخواهد شد! یعنی هر چندبار که یک اکانت از پست شما در اینستاگرام بازدید کند، فقط یک ریچ ثبت می‌شود.

نکته مهم :

در ادامه مثال ذکر شده ، در حالتی که تعداد ریچ یک پست ۳۰۰ باشد ، این بدان معنی نیست که تمام ۳۰۰ نفری که به آن پست رسیده اند ، تعامل و ارتباط لازم را با آن برقرار کرده اند.حتی ممکن است در برخی موارد خیلی سریع از روی پست شما عبور کرده باشد چراکه شاید محتوای آن برایشان جذاب نبوده یا اصلا دنبال موضوع پست شما نبوده اند.

تعریف واژه ایمپرشن ( Impression)

تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام
تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

لغت ایمپرشنبه انگلیسی در اصل به معنای احساس ترجمه شده و البته که در مفهوم استفاده شده در اینستاگرام؛ معنای دیگری دارد. ایمپرشن در اینستاگرام به معنی بازدید خوردن یک پست است.

حال برای درک بهتر این موضوع یک مثال را در نظر می گیریم :

فرض می کنیم در بخش insights پکی از پست های صفحه ، عدد ریچ  Impressionروی ۴۵۰ باشد.این یعنی این که ۴۵۰ نفر در اینستاگرام از پست شما بازدید کرده اند .این نکته را در نظر داشته بگیرید که این عدد با ریچ کاملاً تفاوت دارد  زیرا ممکن است یک اکانت، چندین بار پست اینستاگرام شما را ببیند که در این حالت برای شما چند ایمپرشن و فقط یک ریچ ثبت می‌شود.


توجه به ریچ و ایمپرشن پست های پیج خود یک امر ضروری است چراکه میتواند راهنمای خوبی در تشخیص میزان جذابیت پست های شما برای کاربران باشد.

آمار های ریچ و ایمپرشن وقتی می توانند مورد استناد باشند که شما تعداد مورد قبولی فالوور داشته باشید . علت این امر آن است که وقتی یک شخص به پیج شما وارد می شود اگر تعداد زیادی فالوور داشته باشید ، به راحتی به شما اعتماد نموده و شما را فالو می کند و با دیدن پست های شما باعث افزایش ریچ و ایمپرشن پست ها خواهد شد.

یکی از ساده ترین راه های افزایش فالوور ، خرید فالوور اینستاگرام می باشد . تیم لوکس فالوور یکی از با سابقه ترین و معتبرترین مراجع خرید خدمات اینستاگرامی چون خرید فالوور اینستاگرام ، خرید لایک اینستاگرام و می باشد.

جهت مشاهده محصولات خرید فالوور اینستاگرام اینجا کلیک کنید.


مابقی مقالات ما را در بلاگ بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارین؟ در واتس اپ گفت و گو کنین.
گفت و گو در واتس اپ
سلام! برای چت در WhatsApp روی پشتیبان آنلاین کلیک کنید.
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم.
طراح سایت: پارسینه وب